Belföld

Kivonulhat a magyar piacról a Quick

Egyre valószínűbb, hogy a francia-belga Quick gyorsétterem-lánc leállítja magyar beruházásait, és kivonul a magyar piacról.

A hivatalos közleményA Belgiumban alapított Quick gyorsétterem-lánc leállítja magyarországi befektetéseit – közölte a társaság. A közlemény szerint a Quick csoport anyagi helyzete az utóbbi időben jelentősen romlott, s ezért a társaság jövedelmezőségi okokból minden hosszú távú befektetését leállítja, köztük a magyarországi terjeszkedést is.

A társaság pénzügyi gondjai miatt eddig 30 egységet zárt be Európában. Chris Van Steenbergen, a Quick vezérigazgatója elmondta, hogy a Quick 9 magyarországi éttermének jövőjéről a vállalat a potenciális franchise partnerekkel, illetve más étteremláncokkal tárgyal.

Ha ezek a tárgyalások nem járnak sikerrel, és a vállalat nem talál vevőt, akkor elképzelhető, hogy a társaság már 2001 végén bezárja magyarországi egységeit. Az üzemelő 9 étterem mellett a társaság 3 Quick gyorsétterme jelenleg épül. A cég vezérigazgatója elmondta: a döntést a vállalat a folyamatosan romló pénzügyi helyzete miatt hozta meg. Az cég anyagi gondjai a szeptember óta tartó globális gazdasági visszaesés óta csak súlyosbodtak.

Egy kis történelemA gyorsétterem-láncot 1971-ben alapították Belgiumban. A cégnek jelenleg 454 étterme – ebből 329 Franciaországban, 106 Belgiumban, 9 Magyarországon, 6 Luxemburgban, 3 Andorrában és 1 Szlovéniában található – és 16 ezer munkatársa van, a tavaly évi konszolidált bevétele pedig megközelítette a 670 millió eurót.

Az ügyvezető hozzátette: a cég kivonulásában nem játszik szerepet, hogy egy újabb érdeklődő jelent meg a hazai piacon az amerikai Hardees Inc. személyében. A Quick Hungária tavaly alakult, a tervek szerint néhány év alatt országszerte 40 üzletet nyitott volna meg, ennyi kellett volna ahhoz, hogy Magyarországon is gazdaságosan működjön. A 9 működő és a 3 nyitásra kész egység létrehozása 2 milliárd forint beruházást jelentett.

Legutóbb szeptember végén adtak át új Quicket a Mammut II bevásárlóközpontban. A cég 10 éves szerződést kötött a Mammut Szórakoztató és Bevásárlóközpont Kft.-vel. Luc Thibaud, a Quick Hungary vezetője elmondta: a vállalat igyekszik a 160 magyar munkatárs érdekét is képviselni, és a cég azért is küzd, hogy az új tulajdonos az étteremhálózatot az alkalmazottakkal együtt vegye át. A Quick PR-kommunikációját az Eklektik Portell Novelli látta el, a hirdetéseket a Young & Rubicam Budapest készítette.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik