Belföld

Mert a magyar autóra termett – 2.

Magyarországon a használt autók között az Opel a legnépszerűbb márka - a TNS Modus legújabb adatai szerint. A többségnek a Peugeot reklámjai tetszenek leginkább, de a Suzuki-hirdetések szintén sokakat megfognak.

Használt többség A magyar háztartások 13 százaléka fontolgatja komolyan, hogy a következő két évben autóval gazdagítja családját – a TNS Modus adatai szerint. A mintegy 7500 háztartás megkérdezésével készült felmérésből kiderül, hogy a többség használt autóban gondolkodik, csupán öt százalék vásárolna újat. A kutatók adatainak hibahatára plusz-mínusz két százalékpont.

A használt autók piacán toronymagasan az Opel a legnépszerűbb. A következő két évben autóvásárlást tervező háztartások 11 százaléka ehhez a márkához szeretne használtan hozzájutni – derül ki a TNS Modus autóbarométerének legújabb adataiból. Használt Suzuki iránt is magas a potenciális kereslet: aránya 6 százalék, ettől csak némileg marad el a Volkswagen és a Lada.

Magyarországon folytatódik a szocialista autógyártás korábbi favoritjainak háttérbe szorulása: a Trabant csupán a 11-12. helyet tudta megszerezni, alig kétszázalékos említéssel. A Polski Fiat és a Wartburg pedig még hátrébb szorult, egy százalék alatti súllyal.

Ki autózik többet?

Jócskán különbözik az egyes háztartások autóhasználata. A legnagyobb vásárlóerőt képviselő háztartások körében a legjelentősebb az autóhasználati arány, e réteg csaknem háromnegyede használ legalább egy autót, miközben az országos átlag csupán 39 százalék.

Az autóhasználat erőteljesen függ a háztartásfő iskolázottságától is. A diplomások 70 százaléka vezet autót, míg a 8 általánost végzetteknél csupán minden hatodik ember. Érdekes módon az átlagos autóhasználat a fővárosban kissé elmarad a többi településtípusétól. Még a községekben is nagyobb az arány.

Mert a magyar autóra termett – 2. 1Az Opel a legkedveltebb márka

Az egyes autómárkák közül a Suzuki a legismertebb, tízből kilenc válaszadó ismeri ezt a gépkocsitípust. Hajszálnyival elmaradva a második leggyakrabban említett márka az Opel. A Lada, a Trabant, a Skoda és a Wartburg követi. A lista közepén a Mercedes, a Fiat, a Volkswagen és a Ford található – 80 százalék körüli ismertséggel.

A kedveltség szerint felállított autómárka-sorrendnél kissé más a helyzet: itt már az Opel viszi el a pálmát. Közel minden negyedik megkérdezett ezt a márkát is megjelölte kedvencei között. A második helyre a Volkswagen került, a Suzuki a harmadik.

A “mi autónk” Suzuki elsősorban a középkorúak (különösen a 40-49 évesek) és a kevéssé iskolázottak körében népszerű, míg az Opel, a Volkswagen és az Audi kedveltség szempontjából érezhetően “férfias” márkának tekinthető. A Peugeot pedig a fiatalabb diplomások kedvence, különösen a városi nőké.

A legjobb a Peugeot-imázs

Az utóbbi idők autóreklámjai közül leginkább a Suzukié talál célba – állapítja meg a TNS Modus. A jelek szerint a japán gyártó megfelelően képes népszerűsíteni márkanévét a magyar fogyasztók körében, mivel a megkérdezettek kétharmada tudta e márka reklámját visszaidézni. A reklámok ismertségének rangsorában az Opel a második, míg a harmadik helyre a Peugeot került.

Olvassa el……előző írásunkat:

Mert a magyar autóra termett

A fogyasztóban kialakult márkaképet a reklámok minősége is jócskán befolyásolja. Nem mindegy, hogy a hirdetéseket hogyan fogadják. A TNS Modus adatai szerint többségnek a Peugeot reklámjai tetszenek a leginkább, gyakorlatilag minden negyedik megkérdezett sorolta ezeket a kedvencei közé. A Suzuki reklámjai szintén sokakat megfognak, a reklámtetszési lista harmadik helyén pedig az Opel szerepel. Ezeket szorosan követi két francia gyártó: a Renault és a Citroen.

Az analízis szerint a Peugeot reklámjaira elsősorban a férfiak kapják fel a fejüket. Főleg a 18-39 év közöttiek ismerik és kedvelik. A Suzuki reklámjai pedig elsősorban a nőket és az idősebbeket fogják meg. Az Opel- és a Renault-reklámokra a középkorúak és a férfiak fogékonyak átlag fölötti mértékben.

Iskolázottság szerint jelentősek az eltérések: a Renault-reklámokat inkább a diplomások kedvelik, az Opelét viszont inkább a szakmunkásképzőt végzettek. A Citroen-kép elsősorban a 40-49 évesek és a magasabban képzettek körében kedvelt, míg az Audi reklámjai inkább a fiatalabb férfiak körében találnak célba.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik