Belföld

Felmérés az internet használatról

[MTI-eco] Az idén a kis-és nagykereskedelmi vállalkozások beruházási kiadásaik mintegy 12,6 százalékát, mintegy 29 milliárd forintot költik információ-technológiai fejlesztésre - áll a GKI Gazdaságkutató Rt. 1500 cégre kiterjedő felmérésében. A felmérésből kiderül, hogy a válaszadó kereskedelmi cégek 78 százaléka már rendelkezik hozzáféréssel a világhálóra, az elkövetkező egy évben az Internet ellátottság várhatóan 10 százalékkal nő. A kereskedelmi cégek közül minden második üzemeltet saját honlapot, 11 százalék tervezi annak létrehozását, és csupán 17 százalékuk zárkózik el az on-line felület kialakításától. Az internettel rendelkező kereskedelmi cégek 34 százalékánál a termékek, szolgáltatások elektronikus úton való megismerésére, 11 százalékuknál megrendelésre, 6 százalékuknál a szállítási feltételek megadására, 5 százalékuknál pedig a fizetési mód meghatározására is lehetőség nyílik a világhálón keresztül. A kereskedelmi cégek körében a legelterjedtebb internet-hozzáférés, mintegy 42 százalékkal az ISDN. Ezt a kapcsolt vonali modem követi 33 százalékkal, továbbá jelentős a bérelt vonal 19 százalékos részaránya. A trendek alapján pár százalékkal várhatóan megnő a bérelt vonal aránya, és egyre inkább előtérbe kerülnek a kábeltévés és az ADSL csatlakozások elsősorban a kapcsolt vonali modemes és az ISDN hozzáférés rovására - olvasható a felmérésben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik