Belföld

A VNU sajtóközleménye

Haarlem, Hollandia - a VNU, a vezető nemzetközi média és információs vállalat, ma bejelentette , hogy végleges megállapodást írt alá fogyasztói információs csoportjának 1,25 milliárd euró áron való eladásáról a Helsinki központú SanomaWSOY média csoportjával (Finnország).

A VNU sajtóközleménye 1 Múlt év decemberében a VNU bejelentette azirányú szándékát, hogy megválik fogyasztói információs csoportjától, hogy három fő tevékenységi körre összpontosíthasson a továbbiakban: a marketing- és médiainformációs, üzleti információs és szaknévsor-kiadási tevékenységre.

Az eladás érinti a VNU Magazines The Netherlands, a Mediaxis-t (Belgium), öt európai országban jelenlévő VNU Magazines és az Aldipress (a holland magazin értékesítő- és terjesztő vállalkozás) összes közvetlenül érintett tevékenységét és vállalkozásait. A tranzakciónak nem része sem a VNU tulajdonrésze a hollandiai CVI Média Groupban, sem pedig az oroszországi Independent Media Holdingban.

A SanomaWSOY-nak értékesítendő üzletrészek nettó árbevétele 816 millió euró, a teljes adó- és kamatfizetés előtti üzemi eredmény (EBIT) 132 millió euró volt 2000-ben. A VNU Fogyasztói Információs Csoportja 250 magazint ad ki hét országban, és több, mint 3500 teljes munkaidőben foglalkoztatott alkalmazottja van. A csoport vezető pozíciót élvez Hollandiában, Belgiumban, a magyar és cseh magazinkiadói piacon.

A SanomaWSOY Finnország vezető média csoportja és jegyzik a Helsinki Tőzsdén. A vállalat 2000-ben több, mint nettó 1,4 milliárd euró árbevételt és megközelítőleg 85 millió euró üzemi eredményt hozott létre. A SanomaWSOY-nak körülbelül 13 ezer alkalmazottja van. Öt üzletága széles tevékenységi területeket fed le, a híreken és információkon túl könyvekkel, tanulási módszerek közvetítésével és szórakoztató tevékenységgel is foglalkozik.

A SanomaWSOY általi akvizícióval, a Fogyasztói Információs Csoport egy olyan vállalat részévé válik, amely központi tevékenységének tekinti a fogyasztói magazinok és az ehhez kapcsolódó információs termékek kiadását. A VNU Fogyasztói Információs Csoportja – hollandiai székhellyel – egybeolvad a SanomaWSOY magazin részlegével, a Helsinki Médiával. A Helsinki Média Finnország legnagyobb magazinkiadója, amelynek nettó árbevétele 160 millió euró és üzemi eredménye 10 millió euró volt 2000-ben. Theo Bouwmann Úr, aki jelenleg a VNU Igazgatótanácsának tagja, és akinek a Fogyasztói Információs Csoport felügyelete a felelősségi körébe tartozik, távozik a VNU-tól. Őt nevezik ki az új magazincsoport elnökévé és csatlakozik a SanomaWSOY ügyvezető testületéhez (Management Group).

A VNU és a SanomaWSOY megegyezett abban, hogy az akvizíció nem eredményez kényszerű felmondásokat, és a foglalkoztatás feltételei változatlanok maradnak.

A Szociális és Gazdasági Tanács Fúziós Bizottságát, a szakszervezeteket és szerkesztői tanácsokat tájékoztatták a tervezett tranzakcióról. A tranzakcióval összefüggő konzultációs szabályok alkalmazása folyamatban van. Az üzemi tanács pozitív ajánlást bocsátott ki.

A tranzakció a SanomaWSOY-val várhatóan az év negyedik negyedének elején fejeződik be. A tranzakciót követően, mind az 1,15 milliárd euró értékű részvényre váltható kötvény, mind pedig az AC Nielsen megvásárlását szolgáló ideiglenes áthidaló kölcsön nagyrészt visszafizetésre kerül. A VNU az ideiglenes áthidaló kölcsön – körülbelül 475 millió euró összegű – fennmaradó részéért a vállalat kötelezettségeivel felel. Ez az összeg nem tükrözi az oktatási információs csoport várható értékesítési folyamatának várható kimenetét.

A Fogyasztói Információs Csoport eladásában a VNU tanácsadója a Merrill Lynch & Co. és a Deutsche Bank volt.

A VNU egyike a világ vezető média- és információs vállalkozásainak. Fő tevékenysége a marketing- és médiainformációk, üzleti információk szolgáltatása és szaknévsorok kiadása. A VNU több mint 100 országban van jelen, és tevékenysége kiterjed az összes földrészre. A vállalat több mint 35 ezer munkatársat alkalmaz, éves bevétele megközelíti a 4 milliárd eurót.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik