Belföld

Hatalmas kiesés a dohányreklámok tilalma

[FN, MTI-Eco] A dohányáruk reklámjának július 1-én bevezetett tilalma miatt csaknem 300 millió forintos forgalomtól eshetnek el a reklámügynökségek éves szinten - közölte Egri Gábor, a Magyarországi Reklámügynökségek Szövetségének (MaRS) főtitkára. Hozzátette: a dohányipari cégek tavaly mintegy 3 milliárd forintot költöttek hirdetésre, amelynek 10 százaléka érinti a reklámügynökségek forgalmát. Egri Gábor elmondta azt is, hogy tavaly mintegy 22 százalékkal nőtt a MaRS tagvállalatai által elért konszolidált helyi iparűzési adóalapot képező árbevétel összege. A magyar reklámpiacon működő reklámügynökségek közül 2000-ben is a McCann-Erickson lett az első. A konszolidált helyi iparűzési adóbefizetések alapján közzétett rangsor szerint a McCann-Erickson 2 milliárd forintot meghaladó árbevételt ért el. Ez mintegy 25 százalékos növekedés az 1999-es adatokhoz viszonyítva.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik