Belföld

A TNS Modus és a FigyelőNet stratégiai szövetséget kötött

A TNS Modus és a VNU üzleti, gazdasági portálja, a FigyelőNet mai sajtótájékoztatóján bejelentette stratégiai szövetségét.

Az együttműködés keretében mostantól a TNS által végzett publikus hazai és külföldi kutatások a FigyelőNeten bárki számára elérhetővé válnak.

A sajtótájékoztatón a TNS Modus első ízben számolt be új szolgáltatásáról, a Politikai Barométerről, melynek hetente megújuló adatai ezentúl ugyancsak a FigyelőNeten nyomonkövethetők. A rendezvényen a TNS nyilvánosságra hozta a Politikai Barométer 2000. márciusától végzett, pártválasztást és pártpreferenciák változását vizsgáló kutatásának eddigi és friss adatait, valamint ismertette megújult honlapjának e-kereskedelemi blokkját is.
A TNS Modus és a FigyelőNet együttműködése arra irányul, hogy a TNS által végzett mind a hazai, mind a nemzetközi publikus kutatási eredményeket, a FigyelőNeten rendszeresen az érdeklődők rendelkezésére bocsássa. A szövetség keretei azonban ennél tágabbak. A FigyelőNet és a TNS Modus saját kutatások együttes elvégzésére, azok publikálására, sőt szakmai konferenciákon való részletesebb, mélyebb elemzésére is vállalkozik.

Gerentsér Imre, a VNU internetes lapigazgatója elmondta: “Az internetben rejlő legnagyobb kihívást az jelenti számunkra, hogy olvasóinknak mindig a legfrissebb, legmérvadóbb információkat tudjuk nyújtani. A FigyelőNet és a TNS Modus célcsoportja megegyezik, hiszen mindketten a gazdasági döntéshozóknak nyújtunk létszükségletű információkat. Nagy jelentőséget tulajdonítunk annak, hogy a FigyelőNeten elérhető tartalmunk minden igényt kielégítsen, állandóan megújuljon. Stratégiai szövetségünk megkötésével is olvasóink még teljeskörűbb tájékoztatása volt a célunk.”

Lengyel Emőke, a TNS Modus ügyvezető igazgatója tudatta: “Cégünk 2000. márciusa óta heti rendszerességgel méri a pártválasztási szokásokat a magyar lakosság körében. Az adatokat – amelyek alapvetően megegyeznek a többi nagy közvélemény-kutató cég közzétett adataival – eddig még nem publikáltuk, kivárva azt az alkalmat, amikortól már létkérdés a lakosság véleményének, reagálásának, a vélemények változásának a választásokig hátralévő időszakban heti rendszerességgel való nyomon követése. A Politikai Barométer hetente megújuló adatai mostantól az általunk legmérvadóbb üzleti és gazdasági portálnak ítélt FigyelőNeten mindenki számára folyamatosan nyomon követhetők, az összefoglaló táblázatok bárki által letölthetők. A részletesebb adatok iránt érdeklődők a TNS Modus honlapján hozzáférhetnek további táblázatokhoz, adatokhoz, elemzésekhez is.”

A TNS Modus már 1993 óta működtet egy olyan országosan reprezentatív, speciális kutatási módszert, ami folyamatosan, minden héten, hetente 250 megkérdezett véleményét vizsgálja különböző termékek, márkák használatáról, a reklámokra való reagálásáról. Az elemzések 4 hetet fognak át, így mindig 1000 megkérdezett véleményét elemzik úgy, hogy az aktuális heti adatokkal “előregördül” a minta. Így olyan heti adatokhoz jutnak, amelyek már jelzik a változásokat, de a folyamatos működés következtében az esetlegesen nagyon kiugró heti adatokat kiegyenlítik, és ezáltal a hosszabb távú tendenciák és a tényleges változások kimutatására is alkalmasak.

A TNS Modus a tracking segítségével méri az Internet-használat és a telekommunikációs szolgáltatások igénybevételének terjedését is, de a Politikai Barométer is így készül. A módszer további előnye, hogy modul-jellegű felépítéséből következően a felhasználó cégek a tracking működésének költségeit együttesen finanszírozzák, így az információ lényegesen kevesebbe kerül, mint külön-külön rendszerek működtetésekor.

Ezentúl a TNS Modus Tracking kutatási eredményei is elérhetővé válnak a FigyelőNet látogatói számára.

A TNS Modus – a világ több mint ötven országában jelenlevő Taylor Nelson Sofres csoport részeként – különböző szakterületekre specializálódott, s a kizárólag megrendelésre készülő elemzések mellett, gyakran készít egy-egy szakterületet átfogó, publikus elemzéseket is. Ilyenkor a kutatók nemcsak a hazai információkat gyűjtik össze, de mögöttük áll az adott területre specializálódott virtuális szakértői csoport, biztosítva a világ különböző országaiban összegyűlt tudásanyag egyidejű hozzáférhetőségét.

Így a TNS Csoport évente közzéteszi az Internet terjedésének jellemzőit a világ sok országában, követi a telekom, az információ-technológia iránti igények változásait, de természetesen foglalkozik a lakossági fogyasztási cikkek, a médiahasználat, a reklámok hatásának vizsgálatával, a gyógyszerhasználat, a bankhasználat monitorozásával, elemzi az autó-használat változásait és, természetesen, közvélemény-kutatási vizsgálatokat is készít.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik