Belföld

A Procter and Gamble szerezte meg a Clairolt

(FN, MTI) Az amerikai Procter & Gamble megállapodott a Bristol-Myers Squibb gyógyszergyárral, hogy Clairol üzletágat 4,95 milliárd dollárért megveszi. Ezzel a Procter & Gamble (P&G) vezető helyre tesz szert a hajfestékek és hajápoló szerek piacán. A szépségápolási részleghez csatolandó Clairol évi 1,6 milliárd dollárral toldja meg a P&G értékesítését, amely ezentúl az egész hajápolási kínálatot felöleli, a közlemény szerint. A vételár a Clairol pénzforgalmi többletének körülbelül a 12-szerese. Nettó profitnövekedést a második évtől várnak a felvásárlástól, miután a szinergiából származó megtakarítást évi 200 millió dollárra becsülik. A P&G tavalyi értékesítése 40 milliárd dollár volt, a Clairolé pedig 2,1 milliárd dollár. A The Wall Street Journal szerint a Clairolra a japán Kao Corp. Is licitált, de 4,5 milliárd dolláros ajánlata kevésnek bizonyult. A P&G sajtóközleménye >>

Ajánlott videó

Olvasói sztorik