Belföld

FigyelőBarométer – április 11.

A Danone továbbra is gyártja minden népszerű termékét, de a győri gyárat bezárják (-1). Nincs együttműködés a közlekedési tárca és a főváros között a tömegközlekedés ügyében (-1). Ma dönt az alkotmánybíróság a szövetkezeti üzletrész törvényről (-1). Süllyed a FigyelőBarométer.

Mondja el véleményét!Ön szerint milyen a gazdaság hangulata? Merre mozdítaná el a FigyelőNet Gazdasági Barométerét? Nézzen be a Kávéházba, és szóljon hozzá a vitához!

Kattintson ide!

Ez már Európa! Vagy Amerika… Vagy mi? Attól függ, kinek a szemszögéből nézzük. Vegyük például azt a kétszázhetven győri lakost, pontosabban a győri kekszgyár dolgozóinak egyharmadát és családjukat, akiknek fel van ajánlva, hogy ha átköltöznek Székesfehérvárra, akkor nem veszítik el a munkájukat. A honi szokásokat és gyakorlatot tekintve az ő szempontjukból kétségkívül macerásabb és problematikusabb a helyzet, mint az e-bojkottszervező Janó, Viktor és a pilótakeksz szempontjából. Ők megnyugodhatnak, mert a Danone vezetői siettek kijelenteni a Figaro hasábjain, hogy egyetlen népszerű termék gyártását sem szüntetik be. Azért az már mégiscsak nagy dolog, ha Európa egyik legtekintélyesebb konzervatív lapja elemzi a pilótakekszhelyzetet! A szakszervezet szempontjából meg még annak is van realitása, hogy a dolgozók megvegyék a gyárat a Danone-tól, hogy aztán szeretetben termeljenek tovább a kimunkálandó prosperitási terv alapján. Az senkinek nem lehet érdeke, hogy egy nyereséges üzemet bezárjanak, mondja a szakszervezet, és a cég vezetői eddig készségesen tárgyaltak velük. Istenem, hát nekik is mondaniuk kell valamit…

Úgy látszik, ezek most a “ha jó leszel” napjai. A győriek megtarthatják a csokoládéjukat, ha szépen elköltöznek, a budapestiek meg egy egész kosár ajándékot kapnak a kormánytól, ha abbahagyják a cirkuszolást, hogy nekik akkor is csak a négyes metró kell. A közlekedési tárcának volt egy kis ideje, hát nekigyürkőzött, és kitervelte, mivel játsszon a főváros önkormányzata. Van a tervben körgyűrűhosszabbítás, új híd, elővárosi villanyvasút, sínbusz, kis villamos, kicsit hosszabb metróvonal, és minderre 250 milliárd forint, amihez a fővárosnak csak a kis spórolt pénzét kellene hozzátennie, amit négyes metróra gyűjtött, mert ő azt szeretné, neki az lett megigérve. De azt nem kaphat. Meg is makacsolta magát, hogy nem kell más, vacak, és a 250 milliárd különben sem elég, mert ezermilliárd kellene, ő már kiszámolta. Rakj rendet egy gyerekszobában… Reménytelen.

E pillanatban még nem tudni, hogyan kell majd jól viselkedniük a mezőgazdasági termelőszövetkezeteknek ahhoz, hogy életben maradjanak. Körülbelül csak ennyi múlik az alkotmánybíróság mai döntésén, és a kormány esetleg ezt követő javaslatán, amiről egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy lesz, ha kell. A külső üzletrész tulajdonosok igénybejelentésének határideje mindenesetre április 15-e, a 400 ezerből edddig 300 ezren jelentkeztek, nagyságát tekintve az összeg a duplája annak, amire előzetesen számítottak, de az állam fizetni fog, nyújtja a hitelt, mondta a kormányszóvivő. Nyugtalanságra semmi ok. Ilyenkor szokott kitörni a pánik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik