Belföld

Autóipari lemaradás az e-kereskedelemben

(MTI) Az internetes gazdaságra, kereskedésre való áttérésben az autógyártás komoly hátrányban van a többi iparághoz képest. A KPMG nemzetközi tanácsadó cég, magyarországi illetve nemzetközi felmérésekre alapozva megállapítja, hogy a fenti megállapítás különösen igaz Magyarországon, hiszen itt sok kisebb beszállító cég működik együtt néhány nagy autógyártó óriás vállalattal. A multinacionális cégek komoly háttérrel rendelkeznek az elektronikus kereskedéssel kapcsolatos fejlesztésekhez, és a jelenlegi lemaradás ellenére gyors fejlődésre számítanak - mondta Linda Mears, a KPMG e-stratégiával foglalkozó tanácsadója. A nemzetközi felmérésben a KPMG szakemberei a világ nagy autógyártó cégeinek, illetve beszállítóinak csúcsvezetőit kérdezték. A nemzetközi felmérések tapasztalatai szerint az iparág vezető cégeinek döntéshozói nem hisznek abban, hogy az e-gazdaság azonnali és jelentős versenyelőnyt biztosítana számukra. Mindössze ötödrészük tekinti az elektronikus kereskedelmet olyan tényezőnek, amely növeli a nyereséget, míg a többi iparágban a vezetők 44 százaléka hisz ebben. Az autóiparban csak a cégek 29 százaléka kínál testre szabott termékeket és szolgáltatásokat, míg a többi iparágban ennek átlaga 57 százalék, holott az autóértékesítés és gyártás az a terület, ahol az elektronikus kereskedés különböző alkalmazásai gyors és látványos eredményt hozhatnának.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik