Belföld

Mi újság, e-kereskedelem – hódít az online vásárlás

Napjainkban még csupán minden tizedik internetező vásárol havi rendszerességgel a világhálón. A szakértők azonban úgy gondolják, amint bővül a hálón lógók köre, annál többen próbálják ki majd az online vásárlást. Ezt arra alapozzák, hogy az internet elterjedtsége arányban áll az interneten vásárlók számával. Nemzetközi felmérések szerint ez elsősorban azzal magyarázható, hogy a felhasználók egyre tapasztaltabbak lesznek, következésképp bátrabban próbálják ki ezt az új kereskedelmi formát. A jövőbeni biztató fejlődést mutatja az is, hogy az összes felhasználó 14 százaléka jelezte: a közeljövőben kipróbálja az online vásárlást. Ettől egyébként a vásárlók számának megduplázása várható.

Az USA mind az internet elterjedtségében, mind pedig a vásárlások arányának tekintetében kiemelkedik a vizsgált országok közül, itt az 58 százalékos internet használati arányhoz 27 százalékos vásárlási arány is tartozik. Az Egyesült Államokat Hollandia, Ausztrália, Hongkong és a skandináv országok követik 40-50 százalékos penetrációval. A középmezőnyben – 20 és 40 százalék között – a nyugat-európai országok, és a legfejlettebb ázsiai államok szerepelnek, és itt található Csehország is, amely kiemelkedik a kelet-európai országok közül a 22 százalékos internet elterjedtségével. Alacsony a penetráció Dél- és Kelet-Európában, valamint a többi Ázsiai országban.

Magyarországon jelenleg minden tizedik ember fér hozzá az internethez, ezzel a vizsgált országok közül csupán Szlovákiát (9%) és Indonéziát (6%) előzzük meg. Abszolút sereghajtók vagyunk az internetes vásárlások tekintetében, hiszen mindössze minden századik magyar szörföző vásárolt ezen a csatornán. A lista élén ebben a tekintetben is az USA áll, jelentős lemaradással követi Japán, Norvégia és Nagy-Britannia. Érdekesség, hogy Csehország ebben a tekintetben is jelentősen a 10 százalékos országátlag felett áll a maga 14 százalékával.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik