Belföld

Internetes áruházak 2.

A világviszonylatban nem túl nagynak számító hazai színtéren is megjelentek már a netes áruházak. Sorozatunk második részében a magyar valósággal foglalkozunk.

Vitathatatlan, hogy Magyarországon is egyre jobban terjed az online vásárlás, és egyre kevesebben idegenkednek a virtuális tértől.

Olvassa el……az előző részt:

Internetes áruházak 1.

…mit ír az olvasó:

Tisztelt FigyelőNet

Sokan például megkérdőjelezik az internetes fizetés biztonságát, azzal azonban már nekik sem lehet bajuk, hogy a házhoz jövő futárnak fizetnek készpénzzel.

e-Bolt

Tavaly jelent meg a hazai piacon az e-Bolt Kft., amely “valós” áruházi háttér nélkül igyekszik kiszolgálni a vásárlók igényeit.

Mire panaszkodnak az online
vevők?

panasz

említési
százalék
kívánt termék nincs raktáron 24
magas szállítási és kezelési
költségek
21
site lassú letöltődése 18
lassú házhozszállítás 15
későn válaszolnak az emailben
feltett kérdésére
10
megkérdőjelezi a hitelkártyás
fizetés biztonságát
9
reklamációs aggodalmak 8
magas árak 7
nem találja
meg a terméket
6
hiányolja az eladó személyzettel
való személyes kapcsolatot
5
Forrás: Jupiter Media Metrix

Egyelőre a vevőtoborzás stádiumában jár, és tulajdonosai mindennél fontosabbnak tartják, hogy színvonalasan szolgálják ki ügyfeleiket. Budapesten ingyen szállítják házhoz az értékesebb árukat, a vállalt határidőt pedig szigorúan kezelik.

Az elektronikus boltba látogató vevő igen sokféle termékből válogathat, amelyeket a cég megbízható forrásokból szerez be. Ma még szinte mindenki átmegy a szomszéd áruházba, ha ott néhány forinttal olcsóbban kapja meg a keresett terméket. Az internet nyújtotta kényelem indokolttá tehetné, hogy ne a netes boltok legyenek a legolcsóbbak. Ezért aztán nagy nyereségről ne álmodozzon az, aki a vevőcsalogatás ilyen formáját választja,

Mit tettek a cégek
a tavalyi hibák kiküszöbö lésére?
intézkedés említési
százalék
bővítette telefonos call centerét 66
új rendszert vezetett be 51
többen intézik a kiszállítást 46
javította a reklamációs lehetőségeket 29
kiszállító partnert váltott 26
már mással végezteti a kiszállítást
(outsourcing)
9
már maga végzi a kiszállítást 3
egyéb 14
Forrás: Jupiter Media Metrix

legalábbis rövid távon ne – vallja az e-Bolt vezetője. A cég a mintegy öt millió forintos tavaly decemberi forgalom négy-ötszörösére számít az idén.

FotexNet

A FotexNet ambiciózus terveit korábban már ismertettük. A társaság napokban közzétett közleménye szerint még ezeket is sikerült túlszárnyalni. Az ünnepi vásárlásoknak köszönhetően ugyanis december első két hetében több mint 70 millió forintnyi árut vásároltak a site-on.

Olvassa el……mit írtunk:

Fotexnet: a virtuális áruház

A fejlődés igencsak látványos, hiszen a cég csak az ősszel érte el a napi egymilliós forgalmat, a jelenlegi pedig ennek több mint ötszöröse. Sőt, a tervek szerint jövőre már az egymilliárd forintot is meg fogja haladni a FotexNet-en gazdára találó áruk értéke.

A kicsik

A piacon a “nagyok” mellett több apró szereplő is küzd a vevők kegyeiért. Ők azonban sokkal kevesebben vannak, mint külföldi társaik. (Bár az igazsághoz tartozik, hogy a hazai-külföldi szétválasztás az interneten kevésbé működik, mint a valós világban.) Ezért aztán nem hallani a sorozatos csődökről sem, ellentétben a nemzetközi gyakorlattal.

A cikk megírásában segítségünkre volt Lovász Attila, az e-Bolt Kft. igazgatója.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik