Belföld

Koncentráció az élelmiszerkereskedelemben

(MTI) Az európai élelmiszerkereskedelem "nagyjai" az elmúlt tíz évben megduplázták piaci részesedésüket. Az idén az öt éllovas összesen 226 milliárd eurós forgalmat bonyolít és ezzel 26 százalékát uralja az európai piacnak, míg 1990-ben csak a 13,8 százalékát irányították. Az M+M Eurodata frankfurti tanácsadó cég jelentése szerint az öt "nagy" - a francia Carrefour, a német METRO, a brit Tesco, a német REWE és a francia Intermarche - a növekedést részben a fiókhálózat kiépítésének, részben a keleti terjeszkedésnek, s nem utolsósorban a fúziós lépéseknek köszönheti. A cég vizsgálódásai szerint további nagyfúziók várhatók az európai élelmiszer keresedelemben is: a következő években olyan konszernek jönnek létre, amelyeknél a 150 milliárd eurós éves forgalom lesz az átlagos.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik