Pénzügy

Munkáltatói igazolás a munkaviszony megszűnéséről

A munkaviszony megszüntetésekor vagy megszűnésekor a munkavállaló részére az utolsó munkában töltött napon ki kell fizetni a munkabérét, egyéb járandóságait, valamint ki kell adni a munkaviszonyra vonatkozó igazolást, melynek a tartalma a következő:
• munkavállaló személyi adatait (név, leánykori név, anyja neve, születési hely, év, hónap, nap);
• a munkavállaló TAJ számát;
• a munkáltatónál munkaviszonyban töltött idő tartamát;
• a munkavállaló munkabéréből jogerős határozat vagy jogszabály alapján levonandó tartozást, illetve ennek jogosultságát;
• a munkavállaló által a munkaviszony megszűnésének évében igénybe vett betegszabadság időtartamát;
• ha a munkavállaló öregségi, vagy korkedvezményes öregségi nyugdíj előtt áll, és munkaviszonya az ezt megelőző öt éven belül szűnik meg és emiatt emelt összegű végkielégítésben részesül;
• a munkavállaló pénztártag által választott magánnyugdíj-pénztár megnevezését, címét, bankszámlaszámát. Ha a tagságra kötelezett pályakezdő munkavállaló nem választott pénztárat, ezt a tényt jelezni kell, és meg kell jelölni az illetékes területi pénztár megnevezését, címét.

Ha a munkaviszony a próbaidő alatt azonnali hatállyal, rendkívüli felmondással, azonnali hatályú közös megegyezéssel, felmondási idő alatti munkavégzés alóli mentesítés, vagy a munkavállaló jogellenes munkaviszony megszüntetése útján szűnik meg, a munkáltató legkésőbb a jognyilatkozat közlésétől, illetve a megállapodás megkötésétől számított harmadik munkanapon, egyébként legkésőbb az utolsó munkában töltött napon köteles a kifizetésről és az igazolások kiadásáról gondoskodni.


Vonatkozó jogszabály:
Munka Törvénykönyve 97. § (2) bekezdés, 98. §

Ajánlott videó

Olvasói sztorik