Belföld

Esélyük sem volt a túlélésre

Hirtelen vesztette el a magasságot és a sebességet az a Cessna 172-es kisgép, amely hétfő este csapódott a földbe a főváros III. kerületében. A gépen hárman ültek, a becsapódáskor mindenki szörnyethalt.

Az óbudai Taliga utca egyik telkén üres lyuk tátong. A körülötte elhelyezett mécsesek és virágok, a letarolt fű és pár alkatrész emlékeztet arra a repülőgép-szerencsétlenségre, ami hétfő este történt a főváros határában. A balesetben hárman vesztették életüket. Szobi Balázs, az Oxxo Racing Team versenyzője, Tarsoly Tamás, a csapat sajtófőnöke, egyben a repülőgép tulajdonosa és pilótája, valamint Szabó András, a Monster Energy Drink munkatársa.

A Cessna-172-es típusú repülőgép hétfőn a Farkashegyi repülőtérről szállt fel, majd kora este a III. kerületi Taliga utca egy telkére csapódott be, ahol a gép egy része kiégett. A zuhanó repülő egy elektromos vezetéket is elszakított.

Esélyük sem volt a túlélésre 1

A tereprali.hu információi szerint a gép utasai Liszi Attilát – a tereprali-szakágvezető fiát – és társait filmezték. A gép több kört is megtett felettük, de az egyik kanyarban a repülő sebességet és magasságot vesztett.

„A pilóta gázadással próbálta kiemelni a gépet, ami először az oldalára fordult, majd átesett, így fejjel lefelé, orral csapódtak a földbe öt méterre Attilától. A jelenlévők megpróbálták az összeroncsolódott gépből kiszabadítani a bennülőket, de a gép néhány másodperc múlva lángra lobbant és a pilóta és két utasa bennégtek”.

A felszállás előtt Szobiék nem adtak le előzőleg repülési tervet, de ebben a légtérben ez nem is kötelező.

Esélyük sem volt a túlélésre 1

Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet kommunikációs vezetője az fn.hu-nak elmondta, ennek oka az, hogy vannak ellenőrzött és nem ellenőrzött légterek. Az előbbiekbe a nagygépes utasforgalom tartozik.

Fehér Imre, a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. kommunikációs vezetője tovább árnyalta, hogy mi a helyzet akkor, ha valaki a saját kisrepülőjét kívánja használni.

„Ha nincs a közelben reptér, akkor háromezer méterig nem ellenőrzött a légtér, s ez esetben a pilóta a saját érzékszervereire és a gép műszereire hagyatkozik. E fölött viszont már a repülőtér irányítójának utasításait kell betartani. Bonyolítja a helyzetet, ha repülőtér van a közelben, nekünk pedig itt van Ferihegy. A tegnapi balesetnél a repülő kívül esett azon a körülbelül húsz kilométeres hatósugáron, ami a Ferihegyi irányítótorony körzete, és hatszáz méternél alacsonyabban repült, tehát nem ellenőrzött légtérben. Ezért nem is volt szükségük arra, hogy repülési tervet nyújtsanak be.”

Fehér Imre hozzátette, hogy a legveszélyesebb szituációknak egy ilyen repülésnél a le- és felszállás, valamint a földközeli manőverek minősülnek.

Szobi Balázs és Tarsoly Tamás

Szobi Balázs és Tarsoly Tamás

A 37 éves Szobi Balázs az elmúlt években a motorsportok több fajtájban kipróbálta magát, de igazi ismertséget kamionversenyzőként szerzett, miután előbb a Dakar-ralin, majd a kamionos pályaversenyzés legrangosabb európai sorozatában indult.

A legendás sivatagi versenyen 2006-tól saját csapatával vett részt. 2007-ben saját kategóriájában 5. lett a Dakar-ralin, azt követően pedig a kamionos Európa-bajnokság mezőnyében rendszeres pontszerzővé vált. A mezőny egyetlen magyar résztvevőjeként Szobi Balázs csapata az elmúlt két évben a Truck Race-sorozat meghatározó szereplője lett. Szobi a technikai sportok nagy rajongója volt. A pályaversenyzéstől kezdve a motokrosszon keresztül majd minden szakágban kipróbálta magát. Legújabb szerelme a repülés volt.

A szerző a Sanoma Médiaakadémia hallgatója.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik