Üzleti tippek

Agresszív kereskedelem

Az RTL Klub nem tudja megemészteni, hogy nagyobb bevételt értünk el az év elején – állítja Várdy Zoltán, a Tv 2 kereskedelmi igazgatója, aki szerint magyar sajátosság a nem túl kellemes üzleti légkör.

Várdy Zoltán kedvencei


Tévéműsor: Megasztár
Újság: Vanity Fair, Fortune, Figyelő
Rádió: Danubius Rádió
Netes portál: msn.com
Könyv: Zabhegyező
Film: Az élet szép
Zene: mindenféle pop-rock zene
Hobbi: gitározás, ének, golfozás

– Az RTL Klub vezetői március elején egy sajtóbeszélgetésen – többek között – az év blöffjének nevezték a Tv 2 bevételnövekedését és annak kommunikálását. Ahogy emlékszem, eddig még nem volt ilyen jellegű szóváltás a két csatorna között. Mi váltotta ki az RTL Klub reakcióját?

– Az a kereskedelmi uralom, amit az RTL Klub sok éven át élvezett, januárban megtört. Nagyobb bevételt termeltünk, mint ők, és becsléseink szerint a februárt is jobban zárjuk. A dolog miértjén lehet vitatkozni, de ezek tények. Az RTL valószínűleg úgy érzi, hogy sarokba szorították. Olyan magatartást tanúsítanak, amely előtt nemcsak a Tv 2, de a piac többi szereplője is döbbenten áll.

– Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója szerint félrevezettétek az ügyfeleket, amikor jobb feltételeket ígértetek, mint amit teljesíteni tudtatok.

– A kereskedelmi stratégiánk kialakításában és annak megvalósításában ügyesebbek voltunk, mint az RTL Klub. Utóbbi nézettebb csatorna, mi mégis nagyobb bevételnövekedést tudtunk elérni. Ezt nem tudják megemészteni. Egyébként a konkurensnek ez az ideges reakciója túlmutat a Tv 2-n. Az engem nem érdekel, hogy mit mond rólunk Dirk Gerkens. Nem foglalkozom vele, az értékesítési rendszerünkkel kapcsolatban nem is szeretnék többet nyilatkozni. De az már rágalmazás, amikor azzal vádolják az ügynökségeket, hogy saját anyagi érdekeik alapján döntöttek mellettünk.

– Éves szinten is ez lesz a helyzet?

– 2007 egészét tekintve valószínűleg nagyobb növekedést tudunk majd felmutatni, mint a másik országos kereskedelmi csatorna. Abszolút mértékben most úgy látom, hogy éves szinten nem fogunk magasabb bevételt elérni náluk, de nem is ez a célunk.

– A hirdetők meglehetősen peszszimistán álltak a 2007-es évhez. Látszik már, hogy ez mit jelent a költések tekintetében?

– Nehéz még éves konklúziót levonni, de az biztos, hogy piaci szinten az első negyedévben nem csökkenést, hanem ötszázalékos növekedést jósolunk. Összességében az ügyfelek vállalásai valóban nem nagyobbak, mint a múlt évben, de drámai csökkenéssel biztosan nem kell számolni, sőt akár 3-4 százalékos növekedés is elérhető lesz 2007-ben.

– Tavaly a Digi Tv indulása kapcsán nyilatkoztátok, hogy előbb-utóbb minden műsorelosztónak fizetnie kell a csatorna adásának továbbításáért. Mikor jön el ez az „előbb-utóbb”?

– Világtrend, hogy a drágán előállított tartalmat egyre kevésbé adják ingyen a televíziók. Amerikában a CBS például most állapodott meg a hét legnagyobb kábelszolgáltatóval, hogy ezentúl fizetni fognak a csatorna továbbításáért. A Digi Tv vagy az újonnan indult IPTv-k már nálunk is fizetnek. Hogy mikor jön el az ideje, hogy ezt a többiekre is kiterjeszszük? Vannak hatályos szerződéseink, amint ezek lejárnak.

– Az SBS Broadcasting nemrég értékesítési alelnökének nevezett ki. Milyen feladatokat kaptál?

– A társaság valamennyi tévécsatornájának kereskedelmi munkájáért felelek, és én tárgyalok külföldön az SBS csoport vállalati szintű ügyfeleivel is.

– Kintről nézve milyen a magyar piac?

– Magyarországon a televíziós kereskedelmi munka hihetetlenül agresszív, emiatt az utóbbi időben nem túl kellemes a légkör. Skandináviában valahogy sokkal emberibb és kulturáltabb a piac. Jó látni, hogy nem mindenhol úgy működnek a dolgok, mint nálunk.

Heszler Róbert – Simon Krisztián

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik