Üzleti tippek

Kétszer több reklámot zabálhatunk az idén

November 25-én, a Reklámzabálók Éjszakáján minden eddiginél színesebb programokkal ünnepeljük a reklámot. A reklámot, amit lehet utálni és lehet imádni, de tagadhatatlanul életünk részévé vált.

Nem telik el úgy nap, hogy ne jöjjön velünk szembe ezer és ezer plakát, villogó felirat, reklámszpot, amire nem lehet nem odafigyelni. A reklámok tagadhatatlanul életünk részévé váltak, befolyásolják vizuális kultúránkat, viselkedésünket, gondolkodásmódunkat, trendeket követnek vagy éppen hoznak létre. A Reklámzabálók Éjszakájának szervezőbrigádja, élén Borsos Sándorral és Radácsi Pállal, a nagy sikerre való tekintettel immár hatodszorra is úgy gondolta, érdemes és szükséges beszélni a reklámról, tájékozódni az aktuális trendekről, szakmabelieknek és érdeklődő laikusoknak egyaránt.


Közel 600 reklámfilm


A Reklámzabálók Éjszakája kevésbé szakmai, mind inkább szórakoztató rendezvény. Az idei, reklámszempontból eseménydús ősz, a Brand Fesztivál és a Reklámhét eszmecseréje és előadás-özöne után ezen az estén igazán magáé a reklámé a főszerep. Szombat este nem beszélünk a reklámról, maximum egymás közt. Szombat este csak nézzük a reklámfilmek tömegét, mint a moziban.

Az idei reklámzabálók kommunikációja a szocialista idők reklámdesignját és jelszavait idézi: „200 százalékkal fokozzák a reklámfogyasztást, és minden eddigi tervet túlteljesítsenek” ígérik a szervezők. Idén közel 600 filmet tekinthet meg a lelkes kartárs közönség, emellett hajnalig tartó erezdelahajam mulatság és számos meglepetés vár a Kongresszusi központba látogatókra.

Filmek a távol-keletről


Bemutatkozik Dél-Korea reklámkultúrája 30 igazi távol-keleti gyöngyszemmel. „Superstars of Ads” címmel a világ legnagyobb ikonjainak reklámfilmes kirándulásaiba pillanthatunk be. Ezt az összeállítást a november 25-i Nagygyűlés után az ország filmszínházaiban több héten keresztül tekinthetik meg az érdeklődők. Minden eddiginél több titkos reklámremeket tekinthetünk meg Jean Marie Boursicot munkái közül.

A rendezvény egyetlen szépséghibája a borsos ár: bár idén először a délutáni, 14–18 óráig tartó matinéra a 14 éven aluli gyerekek ingyen bemehetnek, az idősebbeknek és az esti rendezvényre már drágábban lehet bejutni. A délutáni matiné ára 2900 forint, az esti megabulié pedig 4900 forintba kerül. Kérdés, lesz-e elég elkötelezett reklámzabáló, aki a borsos ár ellenében is vállalja az egész estés reklámnézést. Nem meglepő azoknak az értetlenkedőknek a megállapítása sem, hogy aki reklámot akar nézni, az egyszerűen csak maradjon otthon, és kapcsolja be a tévét. Le kell szögezni azonban, hogy itt válogatott reklámcsodákról van szó, a világ minden tájáról, és nem elcsépelt – és itt elnézést az érintettektől – mosópor- és zabpehelyreklámokról. Az itt vetített reklámok mindegyike formabontó és meghökkentő, és rendkívül ötletes. Ajánlom tehát mindenkinek, akit érdekel a műfaj, biztos jól fog szórakozni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik