Élet-Stílus

Szükséges rossz csak a Facebook?

Jóllehet a legtöbbet használt weboldal a Facebook, korántsem vagyunk vele elégedettek – derült ki egy amerikai felmérésből.

A felmérést a University of Michigan’s Ross School of Business és a ForeSeeResults cég készítette, amely hónapról hónapra méri az online termékekkel szembeni elégedettséget. Összességében is jellemző, hogy az iparági átlag csökkent és a skála lehetséges 100 pontjából 70 tudnak elérni az online termékek.

Az internet legmenőbb termékével, a Facebookkal szemben úgy tűnik, igen kritikusak a felhasználók. Ennek eredményeképpen az összes vizsgált oldal közül a legalacsonyabb elégedettségi mutatóval rendelkezik 2011 júliusában. Kiemelik, hogy az idei néhány apróbb fejlesztése csak nagyon keveset hozott, így a tavalyi 64-gyel szemben most is csak 66 százalékot ért el az oldal.

Mit Néznek?

A vizsgálódás során figyelembe veszik a fogyasztók elvárásait, az érzékelt minőséget, a megélt kvázi ár/érték arányt, a kifogásokat és a
fogyasztói hűséget. Ugyancsak figyelembe veszik és elégedettségi mutatónak tartják, ha egy cég jól teljesít pénzügyileg, befektetői szempontból is. A listán jelenleg 225 cég szerepel és 70 ezres csoport volt a válaszadók köre.

A kutatást végzők megjegyezték a Facebook teljesítménye kapcsán, hogy a vizsgálódásuk idején nem volt jelen a legnagyobb kihívójának tűnő Google+. Ám, a kutatási cég vezetője célzott arra, hogy a Facebook jelenlegi uralmi státusza nem lehet tartós, ha nem nyújt tökéletesebb felhasználói élményt. Utalva a Google+-ra megjegyezte a cég termékei az egyik legjobban teljesítők elégedettségi szempontból.

A munkavállalók elégedettek lehetnek - Képek a Facebbok-házból (time.com)

A munkavállalók elégedettek lehetnek – Képek a Facebbok-házból (time.com)

A listát a közösségi médiában a Wikipedia vezeti júliusban, 1 százalékot javítva, 78 ponttal. Ez az egyetlen oldal a közösségeknél, amely megveri az üzleti oldalakat, amelyek átlaga 75,4 százalék, és közigazgatási oldalakat, amelyek 75,6 százalékot kaptak. A Wikipédian az eredmények tükrözik, mennyire szeretnek az emberek reklámmentesen fogyasztani.

A nagy vesztes, akárcsak a való üzletben, a MySpace, amely mostanra olyan mélységbe jutott, hogy nem tudott elegendő felhasználót felmutatni a méréshez. (Ugyancsak megjegyzendő, hogy a Twitter, amely nem megkerülhető szereplője a közösségi médiának, nem szerepel a felmérésben, a kutatásról közölt anyagból azonban nem derül ki miért.)

A Google vezeti a keresők és portálok kategóriáját 83 ponttal, 4 százalékkal a microsoftos Bing előtt, amely sokat javított tavalyi helyezésén, 7 százalékkal mára 82 pontra. A 80 olyan bűvös határnak tűnik, amely fölött az üzemeltetők már maguk is elégedettek lehetnek.

Szükséges rossz csak a Facebook? 2

Az Internetezők számára nagyon fontos szegmensben, a hírek kategóriában is élesedik a verseny. A FoxNews.com megtartotta első helyét 82 százalékkal, öt százalékkal megelőzve az ABCNews.com-ot és az egyre fontosabb, nem hagyományos szerkesztőségen alapuló HuffingtonPost.comot, amely 69 százalékon áll.

Összességében jól látszik, hogy az e-ülzeti világ sok mindenben fejletlen és gyakran inkább a technológiai problémákra fókuszál mint az elégedett ügyfelekre – írta a ForeSeeResults összefoglalójában. Ám, ahogyan a verseny élesedik és a sikeres vállalkozások egyre erősebbek lesznek, ennek szükségszerűen változnia kell.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik